Цитата(Andrew2000 @ Aug 8 2011, 14:50)

UML - Unified Modeling Language
...
Грустно то, что куча функций фреймворка, не несущих никакого смысла для понимания функционирования задачи, находятся в исходниках проекта.
И какой смысл описывать например такое:
Код
// The system calls this to obtain the cursor to display while the user drags
// the minimized window.
HCURSOR CIndicdDlg::OnQueryDragIcon()
{
return (HCURSOR) m_hIcon;
}
или такое:
Код
// If you add a minimize button to your dialog, you will need the code below
// to draw the icon. For MFC applications using the document/view model,
// this is automatically done for you by the framework.
void CIndicdDlg::OnPaint()
{
if (IsIconic())
{
CPaintDC dc(this); // device context for painting
SendMessage(WM_ICONERASEBKGND, (WPARAM) dc.GetSafeHdc(), 0);
// Center icon in client rectangle
int cxIcon = GetSystemMetrics(SM_CXICON);
int cyIcon = GetSystemMetrics(SM_CYICON);
CRect rect;
GetClientRect(&rect);
int x = (rect.Width() - cxIcon + 1) / 2;
int y = (rect.Height() - cyIcon + 1) / 2;
// Draw the icon
dc.DrawIcon(x, y, m_hIcon);
}
else
{
CDialog::OnPaint();
}
}